Hemma i Botkyrka
Vi hoppas att du som hyr din lägenhet hos Victoriahem i Botkyrka trivs bra. Vi jobbar för att du och dina grannar ska känna er trygga och för att vårt område ska hållas rent och snyggt.
Det är viktigt att du vet var du ska vända dig om något inte fungerar som det ska i din lägenhet, i våra gemensamma utrymmen eller på gården. På den här sidan kan du hitta information om ditt boende och alla kontaktuppgifter du kan tänkas behöva.
På gång hos oss i Botkyrka

Laget från Alby representerade Sverige i cricketturnering
Alby Zalmi Cricket Club bidrar till stor glädje och samhörighet i Alby. Och i år fick herrlaget representera Sverige i European Cricket League 2022! ”…
Läs mer
Vi är vinnare av Kundkristallen 2022
Vi har vunnit Kundkristallen för det största lyftet i serviceindex! – Det här är fantastiskt roligt och en stor bekräftelse på att vi arbetar på rätt…
Läs mer
Covid-19: Serviceanmälan och väntetider
Med anledning av den pågående pandemin kan det ta längre tid än vanligt att komma fram på telefon samt få återkoppling på och åtgärda serviceanmälning…
Läs merMina sidor för serviceanmälan
Vi hänvisar i första hand till Mina sidor för serviceanmälan – här kan du anmäla fel när som helst, dygnet runt.
Kontakta kundservice
Du är alltid välkommen att ringa kundservice under våra öppettider. Du kan också mejla oss. När vi håller stängt hanteras akuta ärenden av jouren.
Frågor som rör parkering
Har du problem med felparkeringar eller betalning på avgiftsplatserna kan du ringa P-service på 0771-77 11 00.
Hyr parkeringsplats eller garage
Vill du hyra parkeringsplats eller garageplats? Du söker lediga parkeringsplatser på Mina sidor på vår hemsida.
Bredband, telefoni och TV
I Botkyrka har vi Botkyrka stadsnät som leverantör av bredband, telefoni och TV.
Kontakta oss
Områdeskontor för Botkyrka
Domarebacken 38, 14557 Botkyrka
Besökstider: Måndag 16.00-18.00, tisdag 13.00-16.00, onsdag 13.00-16.00, torsdag 09.00-12.00
Jour
Vid akuta fel i fastigheten och störningar vardagar 16.00-08.00, på helger och röda dagar kontaktar du vår jour som hjälper dig vidare. För vanliga serviceärenden så vänta och ring oss nästa dag eller anmäl ditt ärende direkt på Mina sidor.
Skadedjur
Kontakta vår samarbetspartner Rentokil för kostnadsfri hjälp.
Kundservice
Telefontider: Måndag 08.00-18.00, Tisdag-Torsdag 08.00-17.00, Fredag 08.00-16.00
Hyregästombudsman
Har du ett extra svårt ärende? Eller ett ärende som inte blir löst? Hyresgästombudsmannen kan stötta dig så att du kommer vidare. Skicka ett mejl och berätta vad ärendet gäller till:
Blanketter
Här hittar du blanketter när du till exempel vill betala din hyra med autogiro eller säga upp din lägenhet.
Blanketter
Vanliga frågor
Här hittar du frågor vi ofta får. Undrar du över samma sak? I sådana fall hittar du svaren här.
Vanliga frågor och svar
Det här fixar du!
Se våra filmer om hur du enkelt löser de vanligast problemen i din bostad.
Instruktionsfilmer
Välkommen till Mina sidor!
På Mina sidor kan du utföra dina boendeärenden dygnet runt.
Här kan du bland annat
- anmäla fel och skador
- se dina hyresavier/OCR-nummer
- kopior av dina kontrakt
- läsa nyheter om ditt område
- få erbjudanden från våra utvalda samarbetspartners
Vi tror på att hitta mötesplatser mellan människor och uppmuntra till grannsamverkan eftersom goda grannar bidrar till trygghet och trivsel. Tillsammans med kommun, organisationer, bostadsbolag och föreningsliv vill vi skapa en förändring.