Om Mina sidor för hyresgäst

Alla bostadshyresgäster med sitt namn och personnummer på förstahandskontrakt kan skapa konto.

Det enklaste sättet är att logga in med BankID.

Om du inte har BankID kan du skapa konto genom att ange kontraktnummer eller objektnummer som står på ditt kontrakt eller hyresavin. Tänk på att numret ska skrivas med bindestreck.

Tänk även på att lösenordet måste vara minst åtta tecken långt och innehålla tre olika teckentyper, exempelvis små och stora bokstäver, siffror eller specialtecken. 

Om du inte kan skapa konto, kontakta oss så hjälper vi dig.

När du redan skapat konto för att söka lägenhet och bor hos oss

Om du redan har konto som sökande övergår ditt konto till hyresgäst per automatik. Om du inte redan har ett konto på Mina sidor skapar du enkelt ett nytt konto.

När du hyr en lokal

Då kan du tyvärr inte skapa konto själv, utan vi skapar kontot åt er.

Vi behöver följande uppgifter för att skapa konto åt er: Organisationsnummer, Objektnr, Namn, Mobilnr, Mejl.

Tänk på:

  • Om din organisation endast hyr ett objekt och har en användare, efterfrågas endast informationen ovan.
  • Om din organisation hyr flera objekt och vill skapa flera användare för att anmäla fel (serviceanmälan), efterfrågas samma information för respektive objekt.

Dagen efter att förstahandskontraktet är tecknat, kan du logga in med BankID och komma åt hyresgästinformation och hyresavier. 

Tjänster som Serviceanmälan kommer du åt först när du flyttat in i din nya bostad. 

 

Om du redan har konto som sökande övergår ditt konto till hyresgäst per automatik.

Du söker lägenhet via Mina sidor som alla andra. Du behöver uppdatera ditt hyresgästkonto som bostadssökande.

Söker du bostad i Stockholm eller Uppsala ska du vända dig till Bostadsförmedlingen i Stockholm eller Bostadsförmedlingen i Uppsala som förmedlar alla våra lediga lägenheter där.

Klicka på "Glömt lösenord" på inloggningssidan och ange ditt personnummer som är ditt användarnamn för kontot. Du får sedan en länk och återställningskod på din mejl där du får skapa ett nytt lösenord. 

En serviceanmälan gör du om något av den fasta installationen i din lägenhet inte fungerar. Du ska även göra en serviceanmälan om något inte fungerar i de gemensamma utrymmen som exempelvis i tvättstugan, på lekplatsen eller i garaget. 

  1. Logga in på Mina sidor
  2. Klicka på Serviceanmälan och Ny serviceanmälan
  3. Gör en anmälan genom att fylla i de obligatoriska fälten. Bifoga gärna bilder.
  4. Efteråt kommer du att bli kontaktad inom två arbetsdagar. Samtliga serviceanmälningar hanteras i prioriteringsordning, just för att förhindra följdskador.

Har du gjort en serviceanmälan, tänk på följande:

  • Du ska vara tillgänglig för att svara på våra frågor via mejl eller telefon, så att vi förstår felet samt för att boka tid för besök.
  • Du ska vara hemma på avtalad bokad tid med oss eller annan leverantör från oss, alternativt ge oss tillträde till din bostad, till exempel genom att lämna nycklar till oss i förväg.
  • Vi ber dig att meddela om du har hund eller katt i lägenheten.

Jour för akuta fel - kvällar och helger
Vid akuta fel i fastigheten och störningar vardagar under kvällar och helger kontaktar du vår jour på 010-210 22 00, som hjälper dig vidare. Exempel på akuta fel (fara för en person eller en fastighet) hittar du här. Vanliga serviceärenden anmäler du direkt på Mina sidor.

Skadedjur 
Vid skadedjur eller ohyra ring till Rentokil på telefonnummer 010-470 49 16.

Vi hjälper dig med mycket som rör din lägenhet. Men det finns också saker som du ansvarar för och behöver sköta själv. Läs mer om ansvar och skyldigheter här.

När Mina sidor är stängd är du välkommen att anmäla fel på kundservice@victoriahem.se eller 010-210 22 00

Har du gjort en serviceanmälan, tänk på följande:

  • Du ska vara tillgänglig för att svara på våra frågor via mejl eller telefon, så att vi förstår felet samt för att boka tid för besök.
  • Du ska vara hemma på avtalad bokad tid med oss eller annan leverantör från oss, alternativt ge oss tillträde till din bostad, till exempel genom att lämna nycklar till oss i förväg.
  • Vi ber dig att meddela om du har hund eller katt i lägenheten.

Vi hjälper dig med mycket som rör din lägenhet. Men det finns också saker som du ansvarar för och behöver sköta själv. Läs mer om ansvar och skyldigheter här.

Om du har skyddade personuppgifter (skyddad folkbokföring eller sekretessmarkering) kan du skapa konto med dina fingerade uppgifter, efter att vi har skapat kontrakt med överenskomna fingerade uppgifter.

Du loggar in på Mina sidor och anmäler intresse på parkeringsplatsen du önskar hyra.

Går det inte att ANMÄLA INTRESSE? Då behöver du uppdatera ditt hyresgästkonto som Sökande.

Du loggar in på Mina sidor och anmäler intresse på det förråd du önskar hyra.

Går det inte att ANMÄLA INTRESSE? Då behöver du uppdatera ditt hyresgästkonto som Sökande.