Hemma i Vårberg
Vi vill att du som hyr din lägenhet hos Victoriahem i Vårberg ska trivas bra. Vi jobbar för att du och dina grannar ska känna er trygga och för att vårt område ska hållas rent och se trevligt ut.
Om något inte fungerar som det ska i din lägenhet, i våra gemensamma utrymmen eller på gården kan du kontakta oss. På den här sidan kan du hitta information om ditt boende och viktiga kontaktuppgifter.
På gång i Vårberg

Utökat inflytande för Victoriahems hyresgäster
När boende är delaktiga i sitt områdes utveckling ökar trivseln. Nu har Victoriahem därför tecknat ett avtal med Hyresgästföreningen i region Stockhol…
Läs mer
Så tycker våra hyresgäster om vår service
I veckan landar resultaten från vår stora kundundersökning i våra hyresgästers brevlådor. Alla kommer att få ta del av resultaten från sitt eget bosta…
Läs mer
Modell för hyresförhandlingar skyddar hyresgäster
Nu börjar de årliga hyresförhandlingarna. De sker under en tid av stora förändringar som påverkar både hyresvärdar och hyresgäster. Men vi tror att vi…
Läs merMina sidor för serviceanmälan
Vi hänvisar i första hand till Mina sidor för serviceanmälan – här kan du anmäla fel när som helst, dygnet runt.
Kontakta kundservice
Du är alltid välkommen att ringa kundservice under våra öppettider. Du kan också mejla oss. När vi håller stängt hanteras akuta ärenden av jouren.
Frågor som rör parkering
Har du problem med felparkeringar eller betalning på avgiftsplatserna kan du ringa P-service på 0771-77 11 00.
Bredband, telefoni och TV
Victoriahem har ett avtal med ITUX som ger dig tillgång till ITUX-portalen där du kan välja mellan flera olika tjänsteleverantörer och deras utbud för bredband, TV och telefoni. På så sätt får du möjlighet att hitta de tjänster som passar just dig och dina behov.
Kontakta oss
Områdeskontor för Vårberg
Besökstider: Måndag 16.00-18.00, torsdag 14.00-16.00.
Boka egen tid för besök
Du är välkommen att boka en egen besökstid på ditt områdeskontor när det bättre passar dig. Kontakta Kundservice för hjälp att hitta lämplig tid.
Jour
Vid akuta fel i fastigheten och störningar vardagar 16.00-08.00, på helger och röda dagar kontaktar du vår jour som hjälper dig vidare. För vanliga serviceärenden så vänta och ring oss nästa dag eller anmäl ditt ärende direkt på Mina sidor.
Skadedjur
Kontakta vår samarbetspartner Rentokil för kostnadsfri hjälp.
Kundservice
Telefontider: Måndag 08.00-18.00, Tisdag-Torsdag 08.00-17.00, Fredag 08.00-16.00
Hyresgästombudsman
Har du ett extra svårt ärende? Eller ett ärende som inte blir löst? Hyresgästombudsmannen kan stötta dig så att du kommer vidare. Skicka ett mejl och berätta vad ärendet gäller till:
Blanketter
Här hittar du blanketter när du till exempel vill betala din hyra med autogiro eller säga upp din lägenhet.
Blanketter
Vanliga frågor
Här hittar du frågor vi ofta får. Undrar du över samma sak? I sådana fall hittar du svaren här.
Vanliga frågor och svar
Det här fixar du!
Se våra filmer om hur du enkelt löser de vanligast problemen i din bostad.
Instruktionsfilmer
Välkommen till Mina sidor!
På Mina sidor kan du utföra dina boendeärenden dygnet runt.
Här kan du bland annat
- anmäla fel och skador
- se dina hyresavier/OCR-nummer
- kopior av dina kontrakt
- läsa nyheter om ditt område
- få erbjudanden från våra utvalda samarbetspartners