Vårberg

Mer om Vårberg
Mer om Vårberg

Hemma i Vårberg

Vi vill att du som hyr din lägenhet hos Victoriahem i Vårberg ska trivas bra. Vi jobbar för att du och dina grannar ska känna er trygga och för att vårt område ska hållas rent och se trevligt ut.

Om något inte fungerar som det ska i din lägenhet, i våra gemensamma utrymmen eller på gården kan du kontakta oss. På den här sidan kan du hitta information om ditt boende och viktiga kontaktuppgifter.

På gång i Vårberg

Utökat inflytande för Victoriahems hyresgäster

När boende är delaktiga i sitt områdes utveckling ökar trivseln. Nu har Victoriahem därför tecknat ett avtal med Hyresgästföreningen i region Stockhol…

Läs mer

Så tycker våra hyresgäster om vår service

I veckan landar resultaten från vår stora kundundersökning i våra hyresgästers brevlådor. Alla kommer att få ta del av resultaten från sitt eget bosta…

Läs mer

Modell för hyresförhandlingar skyddar hyresgäster

Nu börjar de årliga hyresförhandlingarna. De sker under en tid av stora förändringar som påverkar både hyresvärdar och hyresgäster. Men vi tror att vi…

Läs mer

Mina sidor för serviceanmälan

Vi hänvisar i första hand till Mina sidor för serviceanmälan – här kan du anmäla fel när som helst, dygnet runt.

Kontakta kundservice

Du är alltid välkommen att ringa kundservice under våra öppettider. Du kan också mejla oss. När vi håller stängt hanteras akuta ärenden av jouren.

Frågor som rör parkering

Har du problem med felparkeringar eller betalning på avgiftsplatserna kan du ringa P-service på 0771-77 11 00.

Bredband, telefoni och TV

Victoriahem har ett avtal med ITUX som ger dig tillgång till ITUX-portalen där du kan välja mellan flera olika tjänsteleverantörer och deras utbud för bredband, TV och telefoni. På så sätt får du möjlighet att hitta de tjänster som passar just dig och dina behov.

Kontakta oss

Områdeskontor för Vårberg

Boka egen tid för besök

Du är välkommen att boka en egen besökstid på ditt områdeskontor när det bättre passar dig. Kontakta Kundservice för hjälp att hitta lämplig tid.

Jour

Vid akuta fel i fastigheten och störningar vardagar 16.00-08.00, på helger och röda dagar kontaktar du vår jour som hjälper dig vidare. För vanliga serviceärenden så vänta och ring oss nästa dag eller anmäl ditt ärende direkt på Mina sidor.

010-210 22 00

Skadedjur

Kontakta vår samarbetspartner Rentokil för kostnadsfri hjälp.

Gör din skadeanmälan online

010-470 49 16

Kundservice

Telefontider: Måndag 08.00-18.00, Tisdag-Torsdag 08.00-17.00, Fredag 08.00-16.00

010-210 22 00

kundservice@victoriahem.se

Hyresgästombudsman

Har du ett extra svårt ärende? Eller ett ärende som inte blir löst? Hyresgästombudsmannen kan stötta dig så att du kommer vidare. Skicka ett mejl och berätta vad ärendet gäller till:

hyresgastombudsman@victoriahem.se

Välkommen till Mina sidor!

På Mina sidor kan du utföra dina boendeärenden dygnet runt.

Här kan du bland annat

  • anmäla fel och skador
  • se dina hyresavier/OCR-nummer
  • kopior av dina kontrakt
  • läsa nyheter om ditt område
  • få erbjudanden från våra utvalda samarbetspartners
Till Mina sidor

Värdefull arbetslivserfarenhet

I sommar kommer över 700 ungdomar att sommarjobba hos oss. Sommarjobb ger värdefull arbetserfarenhet, sänker trösklarna in i arbetslivet samtidigt som vi också hoppas att satsningen innebär att några av dem kommer att välja att arbeta i fastighetsbranschen i framtiden. 

Vi vill ge våra yngsta hyresgäster kontakter för framtiden och för att skapa en stolthet och trygghet för platsen där de bor. En värdefull arbetslivserfarenhet helt enkelt.

Bli energismart – spara el och pengar!

Att spara på el är bra både för miljön och plånboken. Det finns många enkla saker du kan göra i din vardag för att minska på din användning av el. Det gäller bara att komma ihåg dem.

Dessutom – ju mindre kilowattimmar (kWh) du använder, desto lägre blir din elräkning.

Vill du bli riktigt energismart? Klicka här och se om du får några nya idéer. Lycka till!

Smarta enkla tips för energisparare