Hemma i Tranås
Vi vill att du ska trivas hos oss – i ditt hem, i huset, med grannarna, gården och staden. Varje dag jobbar vi med att skapa trivsel och hålla det rent och snyggt i våra områden.
Vi vill skapa riktigt bra platser att bo på. För att vi ska veta vad som är viktigt för dig har vi därför flera olika kontaktmöjligheter. Genom öppen och tät dialog kan vi lösa enkla ärenden i vardagen samtidigt som vi kan planera och göra större insatser på lång sikt.
På gång hos oss i Tranås

Tefik är ny miljövärd i Stoeryd
Tefik Bali kom till Sverige för ungefär 15 år sedan, idag bor han hos oss i Stoeryd. Sedan en tid tillbaka har det varit svårt att hitta ett arbete, m…
Läs mer
Så tycker våra hyresgäster om vår service
I veckan landar resultaten från vår stora kundundersökning i våra hyresgästers brevlådor. Alla kommer att få ta del av resultaten från sitt eget bosta…
Läs mer
Modell för hyresförhandlingar skyddar hyresgäster
Nu börjar de årliga hyresförhandlingarna. De sker under en tid av stora förändringar som påverkar både hyresvärdar och hyresgäster. Men vi tror att vi…
Läs merMina sidor för serviceanmälan
Vi hänvisar i första hand till Mina sidor för serviceanmälan, då kan du göra din anmälan när som helst, dygnet runt.
Kontakta kundservice
Du är alltid välkommen att ringa kundservice under våra öppettider. Du kan också mejla oss. När vi håller stängt hanteras akuta ärenden av jouren.
Frågor som rör parkering
Har du problem med felparkeringar eller betalning på avgiftsplatserna kan du ringa P-service på 0771-77 11 00.
Hyr parkeringsplats eller garage
Vill du hyra parkeringsplats eller garageplats? Du söker lediga parkeringsplatser på Mina sidor på vår hemsida.
Bredband, telefoni och TV
I Tranås har vi Telia som leverantör av bredband, telefoni och TV.
Kontakta oss
Områdeskontor för Tranås
Besökstider: Tisdag 09.00-11.30 och Onsdag 15.00-17.00
Boka egen tid för besök
Du är välkommen att boka en egen besökstid på ditt områdeskontor när det bättre passar dig. Kontakta Kundservice för hjälp att hitta lämplig tid.
Jour
Vid akuta fel i fastigheten och störningar vardagar 16.00-08.00, på helger och röda dagar kontaktar du vår jour som hjälper dig vidare. För vanliga serviceärenden så vänta och ring oss nästa dag eller anmäl ditt ärende direkt på Mina sidor.
Skadedjur
Kontakta vår samarbetspartner Rentokil för kostnadsfri hjälp.
Kundservice
Telefontider: Måndag 08.00-18.00, Tisdag-Torsdag 08.00-17.00, Fredag 08.00-16.00
Hyresgästombudsman
Har du ett extra svårt ärende? Eller ett ärende som inte blir löst? Hyresgästombudsmannen kan stötta dig så att du kommer vidare. Skicka ett mejl och berätta vad ärendet gäller till:
Blanketter
Här hittar du blanketter när du till exempel vill betala din hyra med autogiro eller säga upp din lägenhet.
Blanketter
Vanliga frågor
Här hittar du frågor vi ofta får. Undrar du över samma sak? I sådana fall hittar du svaren här.
Vanliga frågor och svar
Det här fixar du!
Se våra filmer om hur du enkelt löser de vanligast problemen i din bostad.
Instruktionsfilmer
Välkommen till Mina sidor!
På Mina sidor kan du utföra dina boendeärenden dygnet runt.
Här kan du bland annat
- anmäla fel och skador
- se dina hyresavier/OCR-nummer
- kopior av dina kontrakt
- läsa nyheter om ditt område
- få erbjudanden från våra utvalda samarbetspartners
Välkommen till vår nyrenoverade pool
Utomhuspoolen i Stoeryd har renoverats under två år. Nu är den äntligen klar och redo för en sommar full med sol och badande hyresgäster. Runt poolen har vi ställt ut bord och stolar där man kan fika.
Vi ser fram emot att träffa dig och dina grannar vid poolen i sommar.