Hemma i Malmö
Vi vill att du ska trivas hos oss – i ditt hem, i huset, med grannarna, gården och staden. Varje dag jobbar vi med att skapa trivsel och hålla det rent och snyggt i våra områden.
Vi vill skapa riktigt bra platser att bo på. För att vi ska veta vad som är viktigt för dig har vi därför flera olika kontaktmöjligheter. Genom öppen och tät dialog kan vi lösa enkla ärenden i vardagen samtidigt som vi kan planera och göra större insatser på lång sikt.
På gång hos oss i Malmö

120 personer på scenen när familjeföreställning spelas i Rosengård
När Drömmarnas hus i Malmö fyllde 30 år i april 2020 fick de en present av Malmö Opera, musikverket ”Hör barnets röst”. På lördag den 18 juni är det ä…
Läs mer
Lyckad skräpplockardag i Rosengård
Söndag den 22 maj var det full aktivitet i Rosengård när vi, tillsammans med 14 ungdomar från FC Rosengård plockade skräp i området. Bakom skräpplocka…
Läs mer
Vi firar tio år i Herrgården
I år är det tio år sedan vi tog över åtta fastigheter och 867 lägenheter i bostadsområdet Herrgården i Rosengård i Malmö. Det firade vi med en gårdsfe…
Läs merMina sidor för serviceanmälan
Vi hänvisar i första hand till Mina sidor för serviceanmälan – där kan du anmäla fel när som helst dygnet runt.
Kontakta kundservice
Du är alltid välkommen att ringa kundservice under våra öppettider. Du kan också mejla oss. När vi håller stängt hanteras akuta ärenden av jouren.
Hyr parkeringsplats
Vill du hyra parkeringsplats eller garage kontaktar du Apcoa Parking.
Internet
Lindängen: Besök victoriapark.itux.se för att välja mellan tillgängliga tjänsteleverantörer.
Fosievägen: Besök telenor.se
Herrgården och centrala Malmö: Fiber: Besök victoriapark.itux.se för att välja mellan tillgängliga tjänsteleverantörer.
TV
Samtliga bostadsområden i Malmö är anslutna till Tele2.
Kontakta oss
Malmö Fosie
Besökstider: Måndag 13.00-15.00, onsdag 10.00-12.00, 15.00-18.00. Den 1:a, 15:e och sista vardagen i månaden 08.00-12.00, 13.00-16.00
Jour
Vid akuta fel i fastigheten och störningar vardagar 16.00-08.00, på helger och röda dagar kontaktar du vår jour som hjälper dig vidare. För vanliga serviceärenden så vänta och ring oss nästa dag eller anmäl ditt ärende direkt på Mina sidor.
Skadedjur
Kontakta vår samarbetspartner Rentokil för kostnadsfri hjälp.
Kundservice
Telefontider: Måndag 08.00-18.00, Tisdag-Torsdag 08.00-17.00, Fredag 08.00-16.00
Hyregästombudsman
Har du ett extra svårt ärende? Eller ett ärende som inte blir löst? Hyresgästombudsmannen kan stötta dig så att du kommer vidare. Skicka ett mejl och berätta vad ärendet gäller till:
Blanketter
Här hittar du blanketter när du till exempel vill betala din hyra med autogiro eller säga upp din lägenhet.
Blanketter
Vanliga frågor
Här hittar du frågor vi ofta får. Undrar du över samma sak? I sådana fall hittar du svaren här.
Vanliga frågor och svar
Det här fixar du!
Se våra filmer om hur du enkelt löser de vanligast problemen i din bostad.
Instruktionsfilmer
Välkommen till Mina sidor!
På Mina sidor kan du utföra dina boendeärenden dygnet runt.
Här kan du bland annat
- anmäla fel och skador
- se dina hyresavier/OCR-nummer
- kopior av dina kontrakt
- läsa nyheter om ditt område
- få erbjudanden från våra utvalda samarbetspartners
Vi firar tio år i Herrgården
I år är det tio år sedan vi tog över åtta fastigheter och 867 lägenheter i bostadsområdet Herrgården i Rosengård i Malmö. Det firade vi med en gårdsfest tillsammans med våra hyresgäster.
Vi tror på att hitta mötesplatser mellan människor och uppmuntra till grannsamverkan eftersom goda grannar bidrar till trygghet och trivsel. Tillsammans med kommun, organisationer, bostadsbolag och föreningsliv vill vi skapa en förändring.