Hemma i Husby
Vi vill att du ska trivas hos oss – i ditt hem, i huset, med grannarna, gården och staden. Varje dag jobbar vi med att skapa trivsel och hålla det rent och snyggt i våra områden.
Husby är en del av miljonprogrammet i Stockholm. Vi arbetar hela tiden för att ta hand om de gamla husen och göra dem energisnåla och mer bekväma. Vi byter fönster för att spara energi, sätter in nya passersystem för ökad säkerhet och renoverar lediga lägenheter till en modern standard, bland mycket annat.
På gång hos oss i Husby

Fem tips för ett fräscht badrum
Det finns en del saker du enkelt kan göra själv för att hålla ditt badrum fräscht och minska risken för fukt. Här är våra bästa fem tips för ett rent…
Läs mer
”Kontakt med hyresgästerna gör arbetet bättre”
”Direktkontakt med hyresgäster gör våra förvaltningar ännu bättre.” Det säger Kawal Shamal, områdeschef för Victoriahem i Husby. Och vår förvaltning u…
Läs mer
Fem tips för att hålla ner temperaturen inomhus
Nu är sommaren här och solens strålar gör det varmt både ute och inne. Tycker du att det är för varmt i lägenheten? Då har vi några bra tips på vad du…
Läs merMina sidor för serviceanmälan
Vi hänvisar i första hand till Mina sidor för serviceanmälan – där kan du anmäla fel när som helst dygnet runt.
Kontakta kundservice
Du är alltid välkommen att ringa kundservice under våra öppettider. Du kan också mejla oss. När vi håller stängt hanteras akuta ärenden av jouren.
Parkering
Har du problem med felparkeringar eller betalning på avgiftsplatserna kan du ringa P-service på 0771-77 11 00.
Våra hyreslägenheter i Husby är anslutna till tele2.
Kontakta oss
Områdeskontor för Husby
Besökstider: Måndagar 16.00-18.00 och torsdagar 09.00-11.00.
Boka egen tid för besök
Du är välkommen att boka en egen besökstid på ditt områdeskontor när det bättre passar dig. Kontakta Kundservice för hjälp att hitta lämplig tid.
Jour
Vid akuta fel i fastigheten och störningar under kvällar och helger kontaktar du vår jour som hjälper dig vidare. Exempel på akuta fel (fara för en person eller en fastighet) hittar du här. För vanliga serviceärenden så vänta och ring oss nästa vardag eller anmäl ditt ärende direkt på Mina sidor.
Skadedjur
Kontakta vår samarbetspartner Rentokil för kostnadsfri hjälp.
Kundservice
Telefontider: Måndag 07.00-17.00, Tisdag-Fredag 07.00-16.00
Hyresgästombudsman
Har du ett extra svårt ärende? Eller ett ärende som inte blir löst? Hyresgästombudsmannen kan stötta dig så att du kommer vidare.
Blanketter
Här hittar du blanketter när du till exempel vill betala din hyra med autogiro eller säga upp din lägenhet.
Blanketter
Vanliga frågor
Här hittar du frågor vi ofta får. Undrar du över samma sak? I sådana fall hittar du svaren här.
Vanliga frågor och svar
Det här fixar du!
Se våra filmer om hur du enkelt löser de vanligast problemen i din bostad.
Instruktionsfilmer
Välkommen till Mina sidor!
På Mina sidor kan du utföra dina boendeärenden dygnet runt.
Här kan du bland annat
- anmäla fel och skador
- se dina hyresavier/OCR-nummer
- kopior av dina kontrakt
- läsa nyheter om ditt område
- få erbjudanden från våra utvalda samarbetspartners
Fem nya lägenheter i Husby
De gamla källargångarna på Nordkapsgatan 17 i Husby, har förvandlats till fem fina smålägenheter med uteplats.
”Det är roligt att det oanvända utrymmet i källaren äntligen kommer till användning. De nya lägenheterna ger även utsidan av huset ett lyft, tack vare de nya fina uteplatserna” Säger Linda Ahlqvist, Förvaltare Husby
Källargångarna har tidigare använts som extra förråd till hyresgästerna och nu på senare tid som avställningsyta för skräp som ska slängas på återvinningscentralen.
De nya lägenheterna kommer att förmedlas via Bostadsförmedlingen i Stockholm.