Göteborg

Mer om Göteborg
Mer om Göteborg

Hemma i Göteborg

Vi vill att du ska trivas hos oss – i ditt hem, i huset, med grannarna, gården och staden. Varje dag jobbar vi med att skapa trivsel och hålla det rent och snyggt i våra områden.

Vi vill skapa riktigt bra platser att bo på. För att vi ska veta vad som är viktigt för dig har vi därför flera olika kontaktmöjligheter. Genom öppen och tät dialog kan vi lösa enkla ärenden i vardagen samtidigt som vi kan planera och göra större insatser på lång sikt.

På gång hos oss i Göteborg

Covid-19: Serviceanmälan och väntetider

Med anledning av den pågående pandemin kan det ta längre tid än vanligt att komma fram på telefon samt få återkoppling på och åtgärda serviceanmälning…

Läs mer

Vi har bytt namn till Victoriahem

Nu förenas Victoria Park och Hembla under ett gemensamt namn – Victoriahem. Vi är fortfarande samma hyresvärd och du får träffa samma personal i ditt…

Läs mer

Vi inrättar en egen Hyresgästombudsman

En hyresgäst som behöver extra stöd med ett ärende kan inom kort vända sig till vår egen Hyresgästombudsman. Det kan till exempel handla om ett ärende…

Läs mer

Mina sidor för serviceanmälan

Vi hänvisar i första hand till Mina sidor för serviceanmälan – där kan du anmäla fel när som helst dygnet runt.

Kontakta kundservice

Du är alltid välkommen att ringa kundservice under våra öppettider. Du kan också mejla oss. När vi håller stängt hanteras akuta ärenden av jouren.

Vill du hyra p-plats eller garage kontaktar du Apcoa Parking.

Öppet Bredbandsnät

Vi vill erbjuda alla våra hyresgäster tillgång till ett öppet bredbandsnät med stor valfrihet inom bredband, TV och telefoni. Att det är ett öppet nät betyder att du kan välja mellan många  olika tjänsteleverantörer och deras utbud.

TV

I din hyra ingår ett basutbud av tv-kanaler. Vill du utöka antalet kanaler beställer du på tele2.se.

Kontakta oss

Områdeskontor för Göteborg

Jour

Vid akuta fel i fastigheten och störningar på vardagar 16.00-07.00 samt helg.

Fastighetsjouren: 08-657 64 56

Skadedjur

Du ringer till Anticimex för kostnadsfri hjälp.

075-245 10 00

Kundservice

Öppettider: Måndag 08.00-18.00, Tisdag-Torsdag 08.00-17.00, Fredag 08.00-16.00

010-210 22 00

kundservice@victoriahem.se

Välkommen till Mina sidor!

På Mina sidor kan du utföra dina boendeärenden dygnet runt.

Här kan du bland annat

  • anmäla fel och skador
  • se dina hyresavier/OCR-nummer
  • kopior av dina kontrakt
  • läsa nyheter om ditt område
Mina sidor

Vi tror på att hitta mötesplatser mellan människor och uppmuntra till grannsamverkan eftersom goda grannar bidrar till trygghet och trivsel. Tillsammans med kommun, organisationer, bostadsbolag och föreningsliv vill vi skapa en förändring.

Värdefull arbetslivserfarenhet

Under 2021 hade vi över 500 ungdomar sommarjobbade hos oss. Sommarjobb ger värdefull arbetserfarenhet, sänker trösklarna in i arbetslivet samtidigt som vi också hoppas att satsningen innebär att några av dem kommer att välja att arbeta i fastighetsbranschen i framtiden. 

Vi vill ge våra yngsta hyresgäster kontakter för framtiden och för att skapa en stolthet och trygghet för platsen där de bor. En värdefull arbetslivserfarenhet helt enkelt.

Vi anställer våra hyresgäster

Vi arbetar för att fler kommer in i samhället och ut i arbetslivet. Varje år anställer vi miljövärdar, som håller rent och snyggt inne och ute. Efter avslutat program har hela 65 procent gått direkt vidare till jobb eller studier, vilket är ett av våra mål. Flera har även tackat ja till en tillsvidareanställning hos oss och våra entreprenörer. Det är vi riktigt glada för. Nu anställer vi 70 miljövärdar varje år.

Vi vill skapa engagemang och förändring