Ditt hem i Uppsala
Vi vill att du ska trivas hos oss – i ditt hem, i huset, med grannarna, gården och staden. Varje dag jobbar vi med att skapa trivsel och hålla det rent och snyggt i våra områden.
Vi vill skapa riktigt bra platser att bo på. För att vi ska veta vad som är viktigt för dig har vi därför flera olika kontaktmöjligheter. Genom öppen och tät dialog kan vi lösa enkla ärenden i vardagen samtidigt som vi kan planera och göra större insatser på lång sikt
Mina sidor för serviceanmälan
Vi hänvisar i första hand till Mina sidor för serviceanmälan – där kan du anmäla fel när som helst dygnet runt.
Kontakta kundservice
Du är alltid välkommen att ringa kundservice under våra öppettider. Du kan också mejla oss. När vi håller stängt hanteras akuta ärenden av jouren.
Hyr parkeringsplats i Uppsala
Vill du hyra parkeringsplats, ska du söka via Mina sidor.
Frågor om parkering
Har du problem med felparkeringar eller betalning på avgiftsplatserna kan du ringa P-service på 0771-77 11 00.
Öppet bredbandsnät
Victoriahem har ett avtal med ITUX som ger dig tillgång till ITUX-portalen där du kan välja mellan flera olika tjänsteleverantörer och deras utbud för bredband, TV och telefoni. På så sätt får du möjlighet att hitta de tjänster som passar just dig och dina behov.
TV
I Uppsala har vi Tele2 som leverantör av TV.
I samarbete med Freetrailer erbjuder vi dig att hyra släpvagn gratis. Släpvagnen är parkerad på Bandstolsvägen 49 i Uppsala. Vår förhoppning är att släpvagn nära till hands förenklar vardagen för dig.
Du bokar enkelt via appen Freetrailer. Med appen kan du reservera, låsa upp och återlämna släpet. Enkelt och smidigt. Du behöver inte krångla med nycklar.
På Freetrailers hemsida finns allt du behöver veta om släpvagnarna, bokningsregler och priser. Läs mer på freetrailer.com
Kontakta oss
Områdeskontor för Uppsala
Bandstolsvägen 49, 75648 Uppsala
Besökstider: Tisdag 09.00-11.00 och 13.00-15.00.
Boka egen tid för besök
Du är välkommen att boka en egen besökstid på ditt områdeskontor när det bättre passar dig. Kontakta Kundservice för hjälp att hitta lämplig tid.
Jour
Vid akuta fel i fastigheten och störningar under kvällar och helger kontaktar du vår jour som hjälper dig vidare. Exempel på akuta fel (fara för en person eller en fastighet) hittar du här. För vanliga serviceärenden så vänta och ring oss nästa vardag eller anmäl ditt ärende direkt på Mina sidor.
Skadedjur
Kontakta vår samarbetspartner Rentokil för kostnadsfri hjälp.
Kundservice
Telefontider: Måndag 07.00-17.00, Tisdag-Fredag 07.00-16.00
Hyresgästombudsman
Har du ett extra svårt ärende? Eller ett ärende som inte blir löst? Hyresgästombudsmannen kan stötta dig så att du kommer vidare.
Blanketter
Här hittar du blanketter när du till exempel vill betala din hyra med autogiro eller säga upp din lägenhet.
Blanketter
Vanliga frågor
Här hittar du frågor vi ofta får. Undrar du över samma sak? I sådana fall hittar du svaren här.
Vanliga frågor och svar
Det här fixar du!
Se våra filmer om hur du enkelt löser de vanligast problemen i din bostad.
Instruktionsfilmer
Välkommen till Mina sidor!
På Mina sidor kan du utföra dina boendeärenden dygnet runt.
Här kan du bland annat
- anmäla fel och skador
- se dina hyresavier/OCR-nummer
- kopior av dina kontrakt
- läsa nyheter om ditt område
- få erbjudanden från våra utvalda samarbetspartners
Länkar för dig som hyresgäst
Länkar för Uppsalabor
Aktuellt

Så här sparar du vatten
Här är våra bästa tips på hur du kan minska din användning av vatten. Bra för både miljön och plånboken.
Läs mer
Betala din hyra via Kivra
Du vet väl att du kan få din hyresavi till Kivra? Betalningar via Kivra är enkelt och sker utan fördröjning, på samma sätt som om du hade betalat dire…
Läs mer
Victoriahem - den privata hyresvärd som lämnade flest lägenheter till bostadsförmedlingen
Under 2024 förmedlades 1 181 av Victoriahems lediga lägenheter via Bostadsförmedlingen i Stockholm. Det innebär att Victoriahem för fjärde året i rad…
Läs mer