2023-09-04
90 procent av boende i Köping nöjda med servicen
90 procent av Victoriahems hyresgäster i Köping är nöjda med den service de får. Det visar en undersökning som nyligen genomförts bland boende i Köping.
Högt Kundnöjdhetsbetyg i Köping: 90% Nöjda med Vår Service
Varje år skickar Victoriahem ut en undersökning till sina hyresgäster via företaget AktivBo. I enkäten får hyresgästerna svara på frågor om hur de trivs, om de känner sig trygga och om de är nöjda med servicen.
I årets undersökning svarade 90 procent av de boende i Köping att de är nöjda med den service de får. Det är ett högt resultat som dessutom ökat med 5 procentenheter sedan 2022.
99 procent nöjda med bemötandet från Victoriahem
Hela 99 procent tycker att de fick ett bra bemötande den senaste gången de kontaktade någon hos Victoriahem.
– Vi är tillgängliga för våra hyresgäster och vi är närvarande i områdena. Vi är lyhörda och lyssnar på vad hyresgästerna säger. De flesta i vår förvaltning har varit med länge, så våra hyresgäster känner igen oss väl, säger Magnus Munter, områdeschef för Victoriahem i Köping.
96 procent nöjda med kontakten med Victoriahem
96 procent av Victoriahems hyresgäster i Köping är också nöjda med kontakten med Victoriahem vid serviceanmälan och den hjälp de får när något behöver åtgärdas. 93 procent tycker att de får fel reparerade inom en rimlig tid.
– Vi har korta svarstider och det är lätt att komma i kontakt med oss, menar Magnus Munter.
Victoriahem har 40 000 hyreslägenheter i 31 kommuner. Köping fick det högsta serviceindexet av alla Victoriahems orter i kundundersökningen.
– Det känns jätteroligt. Nu ser vi fram emot att göra våra bostadsområden i Köping ännu trevligare för våra hyresgäster, säger Magnus Munter.
På bilden sitter hela förvaltningen som jobbar för ett trivsamt boende i Köping.