Husby

Mer om Husby
Mer om Husby

Hemma i Husby

Vi vill att du ska trivas hos oss – i ditt hem, i huset, med grannarna, gården och staden. Varje dag jobbar vi med att skapa trivsel och hålla det rent och snyggt i våra områden.

Husby är en del av miljonprogrammet i Stockholm. Vi arbetar hela tiden för att ta hand om de gamla husen och göra dem energisnåla och mer bekväma. Vi byter fönster för att spara energi, sätter in nya passersystem för ökad säkerhet och renoverar lediga lägenheter till en modern standard, bland mycket annat.

Aktuellt

Minasidor Energikampanj Illustrationer

Så kan du minska din användning av el

Att spara på el är bra både för miljön och plånboken. Det finns många enkla saker du kan göra i din vardag för att minska på din användning av el. Det…

Läs mer
Bostad I Stockholm 2023

Flest lägenheter till Bostadsförmedlingen i Stockholm

2023 var Victoriahem den privata hyresvärd som lämnade flest lägenheter till Bostadsförmedlingen i Stockholm. Det finns många fördelar för både fastig…

Läs mer
Mina Sidor

Därför ska du använda Mina sidor

Mina sidor är ett bra verktyg för alla hyresgäster. Här finns all information du kan behöva om ditt boende.

Läs mer

Mina sidor för serviceanmälan

Vi hänvisar i första hand till Mina sidor för serviceanmälan – där kan du anmäla fel när som helst dygnet runt.

Kontakta kundservice

Du är alltid välkommen att ringa kundservice under våra öppettider. Du kan också mejla oss. När vi håller stängt hanteras akuta ärenden av jouren.

Parkering

Har du problem med felparkeringar eller betalning på avgiftsplatserna kan du ringa P-service på 0771-77 11 00.

Våra hyreslägenheter i Husby är anslutna till tele2. 

Kontakta oss

Områdeskontor för Husby

Boka egen tid för besök

Du är välkommen att boka en egen besökstid på ditt områdeskontor när det bättre passar dig. Kontakta Kundservice för hjälp att hitta lämplig tid.

Jour

Vid akuta fel i fastigheten och störningar under kvällar och helger kontaktar du vår jour som hjälper dig vidare. Exempel på akuta fel (fara för en person eller en fastighet) hittar du här. För vanliga serviceärenden så vänta och ring oss nästa vardag eller anmäl ditt ärende direkt på Mina sidor.

010-210 22 00

Skadedjur

Kontakta vår samarbetspartner Rentokil för kostnadsfri hjälp.

Gör din skadeanmälan online

010-470 49 16

Kundservice

Telefontider: Måndag 07.00-17.00, Tisdag-Fredag 07.00-16.00

010-210 22 00

kundservice@victoriahem.se

Hyresgästombudsman

Har du ett extra svårt ärende? Eller ett ärende som inte blir löst? Hyresgästombudsmannen kan stötta dig så att du kommer vidare.

Kontakta hyresgästombudsmannen

Välkommen till Mina sidor!

På Mina sidor kan du utföra dina boendeärenden dygnet runt.

Här kan du bland annat

  • anmäla fel och skador
  • se dina hyresavier/OCR-nummer
  • kopior av dina kontrakt
  • läsa nyheter om ditt område
  • få erbjudanden från våra utvalda samarbetspartners
Till Mina sidor

Fem nya lägenheter i Husby

De gamla källargångarna på Nordkapsgatan 17 i Husby, har förvandlats till fem fina smålägenheter med uteplats.

”Det är roligt att det oanvända utrymmet i källaren äntligen kommer till användning. De nya lägenheterna ger även utsidan av huset ett lyft, tack vare de nya fina uteplatserna” Säger Linda Ahlqvist, Förvaltare Husby

Källargångarna har tidigare använts som extra förråd till hyresgästerna och nu på senare tid som avställningsyta för skräp som ska slängas på återvinningscentralen. 

De nya lägenheterna kommer att förmedlas via Bostadsförmedlingen i Stockholm. 

Bli energismart – spara el och pengar!

Att spara på el är bra både för miljön och plånboken. Det finns många enkla saker du kan göra i din vardag för att minska på din användning av el. Det gäller bara att komma ihåg dem.

Dessutom – ju mindre kilowattimmar (kWh) du använder, desto lägre blir din elräkning.

Vill du bli riktigt energismart? Klicka här och se om du får några nya idéer. Lycka till!

Smarta enkla tips för energisparare

5 tips för bättre inomhusklimat när det är kallt ute under vintern

Läs mer om hur värmen i lägenheten fungerar