Ditt hem i Husby
Vi vill att du ska trivas hos oss – i ditt hem, i huset, med grannarna, gården och staden. Varje dag jobbar vi med att skapa trivsel och hålla det rent och snyggt i våra områden.
Husby är en del av miljonprogrammet i Stockholm. Vi arbetar hela tiden för att ta hand om de gamla husen och göra dem energisnåla och mer bekväma. Vi byter fönster för att spara energi, sätter in nya passersystem för ökad säkerhet och renoverar lediga lägenheter till en modern standard, bland mycket annat.
Aktuellt
Så fungerar värmen i våra lägenheter
Många hyresgäster upplever att det blir kallt i lägenheten. Här berättar vi om hur värmesystemet fungerar och vad hyresgästen själv kan göra för att f…
Läs merHar du ett ärende som inte blir löst?
Hyresgästombudsmannen kan stötta dig så att du kommer vidare.
Läs merTips för att spara vatten
Att spara på vatten är bra för både miljön och plånboken. Här är våra bästa tips på hur du kan minska din användning av vatten.
Läs merMina sidor för serviceanmälan
Vi hänvisar i första hand till Mina sidor för serviceanmälan – där kan du anmäla fel när som helst dygnet runt.
Kontakta kundservice
Du är alltid välkommen att ringa kundservice under våra öppettider. Du kan också mejla oss. När vi håller stängt hanteras akuta ärenden av jouren.
Parkering
Har du problem med felparkeringar eller betalning på avgiftsplatserna kan du ringa P-service på 0771-77 11 00.
Hyr parkeringsplats
Vill du hyra parkering hos oss? Sök parkeringsplats på Mina sidor.
Våra hyreslägenheter i Husby är anslutna till Bredbandsval.
Kontakta oss
Områdeskontor för Husby
Besökstider: Måndagar 15.00-18.00, tisdagar 09.00-11.00, onsdagar 15.00-17.00 och torsdagar 09.00-11.00.
Boka egen tid för besök
Du är välkommen att boka en egen besökstid på ditt områdeskontor när det bättre passar dig. Kontakta Kundservice för hjälp att hitta lämplig tid.
Jour
Vid akuta fel i fastigheten och störningar under kvällar och helger kontaktar du vår jour som hjälper dig vidare. Exempel på akuta fel (fara för en person eller en fastighet) hittar du här. För vanliga serviceärenden så vänta och ring oss nästa vardag eller anmäl ditt ärende direkt på Mina sidor.
Skadedjur
Kontakta vår samarbetspartner Rentokil för kostnadsfri hjälp.
Kundservice
Telefontider: Måndag 07.00-17.00, Tisdag-Fredag 07.00-16.00
Hyresgästombudsman
Har du ett extra svårt ärende? Eller ett ärende som inte blir löst? Hyresgästombudsmannen kan stötta dig så att du kommer vidare.
Blanketter
Här hittar du blanketter när du till exempel vill betala din hyra med autogiro eller säga upp din lägenhet.
Blanketter
Vanliga frågor
Här hittar du frågor vi ofta får. Undrar du över samma sak? I sådana fall hittar du svaren här.
Vanliga frågor och svar
Det här fixar du!
Se våra filmer om hur du enkelt löser de vanligast problemen i din bostad.
Instruktionsfilmer
Välkommen till Mina sidor!
På Mina sidor kan du utföra dina boendeärenden dygnet runt.
Här kan du bland annat
- anmäla fel och skador
- se dina hyresavier/OCR-nummer
- kopior av dina kontrakt
- läsa nyheter om ditt område
- få erbjudanden från våra utvalda samarbetspartners
Vi ökar tryggheten och trivseln på Husby torg
Det är dags att starta arbetet med att riva fastigheten på Husby torg, där butiken Tempo tidigare låg. Butiken har varit stängd länge och rivningen är en del i utvecklingen av Husby centrum, som görs tillsammans med Stockholm Stad.
När fastigheten rivits vill vi skapa en plats som bidrar till ökad trygghet och trivsel för dig som bor, arbetar eller besöker Husby.
I början av juni bjöd vi därför in till en omröstning, om vad vi ska bygga på platsen när fastigheten är borta. Vi hade tagit fram tre förslag att rösta på, lekplats, utegym eller en härlig mötesplats. I samband med detta startade vi även upp arbetet med ett första hammarslag.
När alla röster var räknade stod det klart att utegymmet hade fått flest röster. Arbetet med att bygga gymmet startar när rivningen av fastigheten är klar.
Det ser vi fram emot!