Serviceanmälan gör du smidigast på Mina sidor

En serviceanmälan gör du om något av den fasta installationen i din lägenhet inte fungerar. Du ska även göra en serviceanmälan om något inte fungerar i de gemensamma utrymmen som exempelvis i tvättstugan, på lekplatsen eller i garaget. 

  1. Logga in på Mina sidor
  2. Klicka på knappen Ny serviceanmälan och välj objekt.
  3. Gör en anmälan genom att fylla i de obligatoriska fälten. Bifoga gärna bilder.
  4. Efteråt kommer du att bli kontaktad inom två arbetsdagar. Samtliga serviceanmälningar hanteras i prioriteringsordning, just för att förhindra följdskador.

Har du gjort en serviceanmälan, tänk på följande:

  • Du ska vara tillgänglig för att svara på våra frågor via mejl eller telefon, så att vi förstår felet samt för att boka tid för besök.
  • Du ska vara hemma på avtalad bokad tid med oss eller annan leverantör från oss, alternativt ge oss tillträde till din bostad, till exempel genom att lämna nycklar till oss i förväg.
  • Vi ber dig att meddela om du har hund eller katt i lägenheten.

Jour för akuta fel - kvällar och helger
Vid akuta fel i fastigheten och störningar vardagar under kvällar och helger kontaktar du vår jour på 010-210 22 00, som hjälper dig vidare. Exempel på akuta fel (fara för en person eller en fastighet) hittar du här. Vanliga serviceärenden anmäler du direkt på Mina sidor.

Skadedjur 
Vid skadedjur eller ohyra ring till Rentokil på telefonnummer 010-470 49 16.

Vi hjälper dig med mycket som rör din lägenhet. Men det finns också saker som du ansvarar för och behöver sköta själv. Läs mer om ansvar och skyldigheter här.