Hemma i Sollentuna
Vi vill att du ska trivas hos oss – i ditt hem, i huset, med grannarna, gården och staden. Varje dag jobbar vi med att skapa trivsel och hålla det rent och snyggt i våra områden.
Vi vill skapa riktigt bra platser att bo på. För att vi ska veta vad som är viktigt för dig har vi därför flera olika kontaktmöjligheter. Genom öppen och tät dialog kan vi lösa enkla ärenden i vardagen samtidigt som vi kan planera och göra större insatser på lång sikt.
På gång hos oss i Sollentuna

Vad tycker hyresgästerna om oss som hyresvärd?
Nu är det dags igen för årets stora kundundersökning! Vad tycker våra hyresgäster om oss som hyresvärd? Vad tycker de om sina lägenheter och sitt områ…
Läs mer
Så här får du grilla hos oss i sommar
Det är härligt att grilla, men i tätbebyggda områden är det viktigt att ta hänsyn till både grannar och brandsäkerhet. Det är inte särskilt svårt – se…
Läs mer
Fem tips för din balkong
En fin balkong kan ge det lilla extra till lägenheten. Och nu när våren är här kanske du vill göra i ordning den efter vintern. Här får du våra fem bä…
Läs merMina sidor för serviceanmälan
Vi hänvisar i första hand till Mina sidor för serviceanmälan – där kan du anmäla fel när som helst dygnet runt.
Kontakta kundservice
Du är alltid välkommen att ringa kundservice under våra öppettider. Du kan också mejla oss. När vi håller stängt hanteras akuta ärenden av jouren.
Frågor om parkeringen
Har du problem med felparkeringar eller betalning på avgiftsplatserna kan du ringa P-service på 0771-77 11 00.
Hyr parkeringsplats
Vill du hyra parkering hos oss? Se våra lediga platser på Mina sidor.
Öppet bredbandsnät
Vi vill erbjuda alla våra hyresgäster tillgång till ett öppet bredbandsnät med stor valfrihet inom bredband, TV och telefoni. Att det är ett öppet nät betyder att du kan välja mellan många olika tjänsteleverantörer och deras utbud. Via det nya öppna bredbandsnätet kan du få upp till 1000 Mbit/s internet, telefoni och TV med möjlighet till HDTV och olika kanalpaket.
Kontakta oss
Områdeskontor för Sollentuna
Besökstider: Måndag 16.00-18.00, torsdag 09.00-11.00.
Boka egen tid för besök
Du är välkommen att boka en egen besökstid på ditt områdeskontor när det bättre passar dig. Kontakta Kundservice för hjälp att hitta lämplig tid.
Jour
Vid akuta fel i fastigheten och störningar under kvällar och helger kontaktar du vår jour som hjälper dig vidare. Exempel på akuta fel (fara för en person eller en fastighet) hittar du här. För vanliga serviceärenden så vänta och ring oss nästa vardag eller anmäl ditt ärende direkt på Mina sidor.
Skadedjur
Kontakta vår samarbetspartner Rentokil för kostnadsfri hjälp.
Kundservice
Telefontider: Måndag 07.00-17.00, Tisdag-Fredag 07.00-16.00
Hyresgästombudsman
Har du ett extra svårt ärende? Eller ett ärende som inte blir löst? Hyresgästombudsmannen kan stötta dig så att du kommer vidare.
Blanketter
Här hittar du blanketter när du till exempel vill betala din hyra med autogiro eller säga upp din lägenhet.
Blanketter
Vanliga frågor
Här hittar du frågor vi ofta får. Undrar du över samma sak? I sådana fall hittar du svaren här.
Vanliga frågor och svar
Det här fixar du!
Se våra filmer om hur du enkelt löser de vanligast problemen i din bostad.
Instruktionsfilmer
Välkommen till Mina sidor!
På Mina sidor kan du utföra dina boendeärenden dygnet runt.
Här kan du bland annat
- anmäla fel och skador
- se dina hyresavier/OCR-nummer
- kopior av dina kontrakt
- läsa nyheter om ditt område
- få erbjudanden från våra utvalda samarbetspartners