Sollentuna

Mer om Sollentuna
Mer om Sollentuna

Hemma i Sollentuna

Vi vill att du ska trivas hos oss – i ditt hem, i huset, med grannarna, gården och staden. Varje dag jobbar vi med att skapa trivsel och hålla det rent och snyggt i våra områden.

Vi vill skapa riktigt bra platser att bo på. För att vi ska veta vad som är viktigt för dig har vi därför flera olika kontaktmöjligheter. Genom öppen och tät dialog kan vi lösa enkla ärenden i vardagen samtidigt som vi kan planera och göra större insatser på lång sikt.

På gång hos oss i Sollentuna

Tre lägenheter i Järva till kvinnor som utsatts för våld

Tillsammans med Stockholms Stadsmission erbjuder vi trygga boenden till kvinnor i behov av skydd. Tre av Victoriahems lägenheter i Järva ska gå till k…

Läs mer

Vi är vinnare av Kundkristallen 2022

Vi har vunnit Kundkristallen för det största lyftet i serviceindex! – Det här är fantastiskt roligt och en stor bekräftelse på att vi arbetar på rätt…

Läs mer

Snabbare hjälp och service

Nu har vi startat ett samarbete med säkerhetsföretaget CSG i flera av våra områden i nordvästra Stockholm. Tanken är att våra hyresgäster lättare och…

Läs mer

Mina sidor för serviceanmälan

Vi hänvisar i första hand till Mina sidor för serviceanmälan – där kan du anmäla fel när som helst dygnet runt.

Kontakta kundservice

Du är alltid välkommen att ringa kundservice under våra öppettider. Du kan också mejla oss. När vi håller stängt hanteras akuta ärenden av jouren.

Frågor om parkeringen

Har du problem med felparkeringar eller betalning på avgiftsplatserna kan du ringa P-service på 0771-77 11 00.

Hyr parkeringsplats

Vill du hyra parkering hos oss? Se våra lediga platser på Mina sidor.

Öppet bredbandsnät

Vi vill erbjuda alla våra hyresgäster tillgång till ett öppet bredbandsnät med stor valfrihet inom bredband, TV och telefoni. Att det är ett öppet nät betyder att du kan välja mellan många olika tjänsteleverantörer och deras utbud. Via det nya öppna bredbandsnätet kan du få upp till 1000 Mbit/s internet, telefoni och TV med möjlighet till HDTV och olika kanalpaket.

Kontakta oss

Områdeskontor för Sollentuna

Jour

Vid akuta fel i fastigheten och störningar vardagar 16.00-08.00, på helger och röda dagar kontaktar du vår jour som hjälper dig vidare. För vanliga serviceärenden så vänta och ring oss nästa dag eller anmäl ditt ärende direkt på Mina sidor.

010-210 22 00

Skadedjur

Kontakta vår samarbetspartner Rentokil för kostnadsfri hjälp.

Gör din skadeanmälan online

010-470 49 16

Kundservice

Telefontider: Måndag 08.00-18.00, Tisdag-Torsdag 08.00-17.00, Fredag 08.00-16.00

010-210 22 00

kundservice@victoriahem.se

Hyregästombudsman

Har du ett extra svårt ärende? Eller ett ärende som inte blir löst? Hyresgästombudsmannen kan stötta dig så att du kommer vidare. Skicka ett mejl och berätta vad ärendet gäller till:

hyresgastombudsman@victoriahem.se

Välkommen till Mina sidor!

På Mina sidor kan du utföra dina boendeärenden dygnet runt.

Här kan du bland annat

  • anmäla fel och skador
  • se dina hyresavier/OCR-nummer
  • kopior av dina kontrakt
  • läsa nyheter om ditt område
  • få erbjudanden från våra utvalda samarbetspartners
Till Mina sidor

Värdefull arbetslivserfarenhet

I sommar kommer över 700 ungdomar att sommarjobba hos oss. Sommarjobb ger värdefull arbetserfarenhet, sänker trösklarna in i arbetslivet samtidigt som vi också hoppas att satsningen innebär att några av dem kommer att välja att arbeta i fastighetsbranschen i framtiden. 

Vi vill ge våra yngsta hyresgäster kontakter för framtiden och för att skapa en stolthet och trygghet för platsen där de bor. En värdefull arbetslivserfarenhet helt enkelt.